با درود
در حالت اول دو دفاع همزمان داریم که با دست چپ آفما میگیریم و همزمان با فرار از ضربه حریف با دست راست اوراتو میگیریم و پاها در حالتی شبیه به راتوی غیر کلاسیک به اندازه عرض شانه باز میشود و سپس با قدرت گیری توسط دست راست ضربه متو را با دست چپ اجرا کرده و دست راست به عنوان دست عکس العمل ساز به کنار شال آمده و همزمان با قدرتگیری پای چپ به جلو حرکت کرده و مانند راتوی قبلی قرار میگیرند ولی فاصله بین آنها دوبرابر عرض شانه میشود.
با تشکر
بادرود
درآغازآموزش،باید یک استاد5استقراراولیه ی کانگ فوتو آ راکه شامل کامی سما/راتو/یته راتو/هورایماراتو وراتوغیرکلاسیک رابه تدریج به هنرجوبیاموزد.(همراه بازاویه ی آنها)
تشریح هرکدام رادراینجا لازم نمی دانم به دلیل اینکه استاد جلیل زاده درقسمت آموزشها به طور کامل توضیح دادند.
ومهمترین نکته حین اموزش این است که ازعلم هندسه درتشریح اصول کلاسیک استفاده شود.که فکر میکنم استاد جلیل زاده ی عزیزمنظورشان ازسوال فوق همین باشد(ریاضیات)
با عرض ادب در اینجا راتوها کوچکتر هستند زیرا کلا در آتادو از نظر فاصله به حریف فرضی نزدیکتر هستیم و خاصیت تکنیکهای آتادو به گونه ای است که در فضای کمتر و محدودتر و با جابجایی های محدودتر انجام می شوند . در حالی که برای اجرای فرمهای دیگر نیاز به فضای بیشتر و بزرگتری داریم . در حقیقت آتادو تنها فرمی است که نیاز به کمترین فضا و مساحت برای اجرا دارد !