• Create Account
Welcome To Body & Mind Training Institute Inc
   KUNG FU TO'A 
Learn Kung Fu TO'A from Master Mostafa Jalilzadeh
We Invite You to Participate in Our Weekly Talk Show
If you really WANT it, you have to LOVE it

 

You are here You are here: Forum
Guestِ, Welcome
Username Password: Remember me

گفتگوی همراهان
(1 viewing) (1) Guest

TOPIC: گفتگوی همراهان

باسخ‌به: گفتگوی همراهان 9 years, 10 months ago #9514

  • اکبر
  • OFFLINE
  • Fresh Boarder
  • Posts: 14
  • Karma: 0
باسلام خدمت اساتید و همراهان عزیز:
دوستان عزیزکتاب راز کتاب علمی نبوده و نقدهای بسیار محکمی هم از سوی اندیشمندان خارجی و هم اندیشمندان ایرانی براین کتاب وارد شده است. در کل این کتاب جزو آن دسته از کتب های بازاری هست که بیشتر برای عوام فریبی نوشته شده وامیدهای واهی و بیهوده به خواننده می دهد. با تشکر
The following user(s) said Thank You: anattawa

باسخ‌به: گفتگوی همراهان 9 years, 10 months ago #9515

  • حسین
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • گر به خود آیی به خدایی رسی به خودآ
  • Posts: 374
  • Karma: 0
استاد جلیل زاده عزیز

استاد عصار گرامی
استاد آریای عزیز و بقیه همراهان

بنده مساله را عمیق تر از این حرفها یافتم اجازه بدهید چند روزی با هم مباحثه ای خودم این مساله ذن را حلاجی کنیم

که اصلا دیدگاه یارومه از مقوله ذهن چیست روش ذهنی ایشان از در این مقوله چیست بعد با این نگاه چگونه ذن را تعریف میکنند الان که داشتم به کاراته ذن نگاه میکردم ذن بودایی هم همین مساله (ذن) را با دید تجربه شخصی عنوان میکنه

حقیقتا تصور بنده هم در مورد ذن اشتباه بوده به استاد عصار گفتم که آیا این چیزی که بنده در مورد ذن فهمیدم درست است یا نه ایشان جواب ندادن (یعنی عصار گرامی
یعنی ذن ما در خود همه شناختها را دارد و در خود هیچ ندارد یعنی به مرز اندیشه ای وابسته نیست محدود نیست بی رنگ است تمام شناختها را قبول دارد و از تمام شناختها در مسیر خودش استفاده میکند بسته به اندیشه ای نیست نه اندیشه مذهبی نه بودایی و نه غیره و غیره هر چه هست و نیست همه را دارد و ندارد یعنی علمی به عنوان برنفراشته پس خود آگاهی ما این است جریان اندیشه ما در هر زمان با هر اندیشه ای بدون محدودیت بی رنگ این ذن ماست این تفکر ماست این اندیشه ماست)


حال با این طرح این مساله با آقایان به بحث خواهم نشست

استاد آریای عزیز خواهشم از شما اینه که مباحث را خوب دقت بفرمایید مو به مو مباحث را دنبال کنید به نظر بنده نوع نگرش به این مباحث مایه دردسر شده است اگر از حضرتعالی و بقیه همراهان خواستم به مساله ای رجوع کنید دریغ نکنید خواه آن مباحث از مباحث معرفت شناسی باشد یا مباحث فلسفی حالا که وارد این وادی شدید (البته خودتان خواستید بنده ضرورت نمی دیدم و سر بسته می خواستم از روش دیگری حل شود ولی گویا فهمیدن مسائل به این شکلی که باعث سر درگمی است که بگویم هم اندیشه هست و هم نیست علم نیست ربطی به اعتقادت ندارد آنوقت تصور ما این باشد که آزاد اندیشیم که در تفکر ما در ذن ربطی به اعتقادات نباشد حال چگونه است که هم اندیشه است و مذهب هم یک اندیشه و هم اندیشه نباشد بنده در برداشت خودم به آقای عصار گفتم بسته به اندیشه ای نیست نه اندیشه مذهبی نه بودایی و نه غیره و غیره هر چه هست و نیست همه را دارد و ندارد یعنی علمی به عنوان برنفراشته پس خود آگاهی ما این است جریان اندیشه ما در هر زمان با هر اندیشه ای بدون محدودیت بی رنگ این ذن ماست این تفکر ماست این اندیشه ماست حال چگونه است که مذهب اندیشه نیست خوب ما ذن را مقید به اندیشه نکردیم ولی مذهب که اندیشه است حال چگونه ذن اندیشه است و نیست و حال آنکه مذهب اندیشه است بعد بگویم ذن ربطی به مذهب ندارد بلکه چیز تجربه شده است این میطلبه مباحث منطق و مباحث معرفت شناسی را یکی خوب مسلط باشه تجربیات اخلاقیات فطریات و ... را بداند)

لذا درخواست من حقیر این است که اگر خواستم به مساله ای رجوع کنید و آدرس را بدهم دریغ نفرمایید آقا بنده می خواهم زکات علم خود را بپردازم کسی نیست بیاد زکات علم من را بگیره (شیر نر می خواهد و مرد کهن)

اگر مبحثی را خواستیم باز کنم در کمال آزاد اندیش به بحث خواهیم نشت پدرام عزیز شما را اندیشمند خطاب کردم اغراق نکردم متن اخیرت گویای مطلب است در این آزاد اندیشی

آقای آناتوا شما بالاخره مشخص نکردید مدارج علمی شما تا چه اندازه است آقای پدرام شما هم مشخص کنید مدارج علمیتان تا چه اندازه است چه کتبی در این باره خواندید چقدر با مباحث فلسفی آشنایی دارید آقای آریای عزیز الحمدلله مستغنی هستند فقط باید با ایشان گره ها را باز کنم هنوز در نوع تفکر باهم مشکل داریم

اگر آمادگی دارید اعلام بکنید تا این کار علمی را صورت بدهیم مباحث خیلی عمیق است از خداوند می خواهم به ما کمک کنه تا قدمی در این راه برداریم و نوشته ای جهت روشنگری دیگران

به امید آن روز
لطفا اعلام بفرماید
The following user(s) said Thank You: pedram

باسخ‌به: گفتگوی همراهان 9 years, 10 months ago #9516

  • حسین
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • گر به خود آیی به خدایی رسی به خودآ
  • Posts: 374
  • Karma: 0
استاد جلیل زاده عزیز

با کسب اجازه از حضرتعالی می خواهم این مطلب را به عرض برسانم

که اگر ما مساله را مورد حلاجی قرار خواهیم داد آنهم در کمال آزاد اندیشی بک مطالبی حتما خواهیم رسید چون علوم پیشرفته شدند مطالب یارومه مربوط به زمان خودشان بوده الان علوم دیدگاههای مختلفی دارند نظریات گوناگونی دارند آیا با ما هم سو هستید مطالب را دنبال میکنید بنده حقیر هم در سدد این نیستم که بگویم ذن یارومه ذن بودایی بوده چون اول بسم الله است بنده الان ذهنم نسبت به ایشان خالی است می خواهم درباره ایشان مطالعه کنم تضمینی هم در کار نیست ممکن است به این مطلب هم برسیم که ذن ذن بوددایی است خدا میداند اول الکلام هستیم این را خدا می داند و این را هم به حول و قوه الهی میخواهم به عنوان پایان نامه به مرکز مدیریت بدهم آیا شما استاد مشاور بنده می شوید آریای عزیز استاد مشاور بنده می شوید بالاخره تکلیف مشخص شود علوم حوزوی را دارم با شما عزیزان به بحث می نشینم علوم غربی را همچنین دیدگاههای حوزه و غرب را در این مساله می خواهم جویا شوم آیا در امان هستم اگر به مطلبی رسیدم مورد هجمات نباشم می خواهم در کمال ازاد اندیشی به بحث بنشینم در امانم


به قول عاقد آیا وکیلم آیا این اجازه را دارم


لطفا اعلام بفرماید از منظر علمی هم خالیتان آسوده باشد می توانید مطالب را بر هر کسی که مایه علمی داشته باشد نشان دهید می توانید جمع اوری کرده و نوشتها را کتاب کنید این تحقیق عمیقی است اگر اجازه می دهید

اعلام بفرمایید اما همین اول الکلام از شما استاد بزرگوار و بقیه همراهان خواستارم که بدون تعصب به این مساله نگاه شود نقد نقد یارومه نیست تحلیل مباحث فلسفی ایشان است آیا کسی هست با من در راه همسفر باشد

اعلام کنید

با تشکر

باسخ‌به: گفتگوی همراهان 9 years, 10 months ago #9517

  • anattawa
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • ازاد اندیش باش به هر قیمتی
  • Posts: 409
  • Karma: 2
درود بر حسین اقای عزیز
دوست گرامی بیش از 40 زمستان از عمر من می گذرد
واکنون در یکی از شاخه های علوم پایه در حال گرفتن phd هستم عزیز
تازه کار
The following user(s) said Thank You: آريا

باسخ‌به: گفتگوی همراهان 9 years, 10 months ago #9518

  • anattawa
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • ازاد اندیش باش به هر قیمتی
  • Posts: 409
  • Karma: 2
درود بر اریای عزیز
دوست گرامی اندکی اهسته عزیز چه خبر است چهار اسبه می تازانی عزیز مهلت بده ما هم برسیم داداش!
به فکر پیاده ها هم باش
تازه کار
The following user(s) said Thank You: آريا

باسخ‌به: گفتگوی همراهان 9 years, 10 months ago #9519

  • anattawa
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • ازاد اندیش باش به هر قیمتی
  • Posts: 409
  • Karma: 2
درود بر پدارام گرامی
من با کامنت 9512 شما موافق نیستم عزیز
ما داریم ذن را بررسی می کنیم نه پرفسور را عزیز
مبحث ذن به قدری وسیع است که هیچ ربطی به فرد یا یک رشته ی خاص ورزشی ندارد فراگیر و جامع است
پرسش این است ایا وقتی یارومه گوجوریو کار می کرد ذن یک جور بود وقتی توا کار کرد ذن تغییر کرد یا وقتی رفت ملارد باز ذن یک جور دیگر شد عزیز
این فراز و نشیب ها برای فرد بود نه ذن
تازه کار
The following user(s) said Thank You: آريا , pedram
Time to create page: 0.35 seconds