• Create Account
Welcome To Body & Mind Training Institute Inc
   KUNG FU TO'A 
Learn Kung Fu TO'A from Master Mostafa Jalilzadeh
We Invite You to Participate in Our Weekly Talk Show
If you really WANT it, you have to LOVE it

 

You are here You are here: Forum
Guestِ, Welcome
Username Password: Remember me

گفتگوی همراهان
(1 viewing) (1) Guest

TOPIC: گفتگوی همراهان

باسخ‌به: گفتگوی همراهان 9 years, 10 months ago #9575

  • آريا
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • ازاد زندگي كن ، سربلند بمير
  • Posts: 512
  • Karma: 5
حسين عزيز اين يه تيكه از كامنت شما را برداشتم فكر كنم نظر خود شماست:
يعنی عصار گرامی
یعنی ذن ما در خود همه شناختها را دارد و در خود هیچ ندارد یعنی به مرز اندیشه ای وابسته نیست محدود نیست بی رنگ است تمام شناختها را قبول دارد و از تمام شناختها در مسیر خودش استفاده میکند بسته به اندیشه ای نیست نه اندیشه مذهبی نه بودایی و نه غیره و غیره هر چه هست و نیست همه را دارد و ندارد یعنی علمی به عنوان برنفراشته پس خود آگاهی ما این است جریان اندیشه ما در هر زمان با هر اندیشه ای بدون محدودیت بی رنگ این ذن ماست این تفکر ماست این اندیشه ماست.
آیا درست فهمیدم لطفا جواب دهید

حسين جان من نظر خودم را مي گويم. اگر اشتباه باشد بايد اساتيد درستش كنند.
اينكه گفتي : ( يعني ذن ما در خود همه شناختها را دارد)
درست نيست، چون ذن خودش شناخت نيست. ذن راهي براي درك است. يعني به شناخت منجر مي شود.دن يك شاهراه است يك جاده بزرگ و پهناور كه هر كسي با هر شناختي مي تواند وارد آن بشود.اما اگر بخواهد با آن شناخت ادامه بدهد موفق نمي شود. فكر كن مثل يك كارخانه چغند رقند كه از همه جا چغندر مي ارند و در انجا مي ريزند.اما اگر چغندر ها عيار شيريني آن كار خانه را نداشته باشند نمي توانند در نهايت از تونلي كه براي شستن و پختن رد بشوند عبور كنند.
پس هر كس با هر انديشه اي مي تواند وارد ذن بشود اما بعد از مدتي به جايي مي رسد كه بايد انديشه اش رنگ و بوي خاصي گرفته باشد. مثلا همه بايد سبز باشند درغيراين صورت نمي توانند از ان مرحله عبور كنند. پس ذن نوعي پالايش است.
در ادامه گفته اي : در خود هیچ ندارد یعنی به مرز اندیشه ای وابسته نیست محدود نیست بی رنگ است تمام شناختها را قبول دارد

از اين متن فقط اين عبارت غلط است. ( تمام شناختها را قبول دارد). بقيه اش درسته.ذن نمي تونه هيچ شناختي را قبول كنهف چون دين نيست يا مكتب نيست. ذن فقط يك راهي براي رسيدن به شناخت است.
دن از تمام شناختها در مسي رخودش استفاده نمي كند. اتفاق ذن بايدبدون شناخت و هيچ باشد. نوعي تهيگي . اما پر بودن.
اين مطلب شما درست است : ( بسته به اندیشه ای نیست نه اندیشه مذهبی نه بودایی و نه غیره و غیره )
اما بقيه اش غلط است.چون شما خود ذن را بعنوان يك مكتب در نظرگرفتي. شناخت حاصل ذن است. يعني در نهايت افراد بايد به ان شناخت راستين برسند. پس بايد تمام شناختهايي را كه دارند مذهب و اعتقادات شخصي را كنار بگذارند. در غيراين صورت حجاب برداشته نمي شود.پاينده باشي.
گنگ خواب ديده
The following user(s) said Thank You: anattawa

باسخ‌به: گفتگوی همراهان 9 years, 10 months ago #9576

  • آريا
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • ازاد زندگي كن ، سربلند بمير
  • Posts: 512
  • Karma: 5
استاد عصار عزيز درود بر شما. امروز ما از فيض درك حضور شما محروم بوديم. ان شاء الله كه در سلامتي كامل بسر ببريد.هميشه در اين ساعتها ( 2 نصفه شب به بعد) شما و استاد جليل زاده گرامي همزمان در سايت آن لاين بوديد و منكه به جبرزمانه بايد تا صبح بيدار باشم فاصله ها را از ياد برده و حس مي كردم كه نزد شما دو بزرگوارم.استاد عزيزم نمي دانيد اين لحظات و اين وضعيت ناب و عالي چقدر لذت دارد. در كنار شما دو بزرگوار بودن و كار خود را انجام دادن و نواي موسيقي دلپذير خستگي را از تن انسان دور مي كند و من اصلا نمي فهمم كه كجا هستم و ساعت چند ساعت چند است. بر قرار باشيد و شوكتتان افزون كه اينگونه باعث تسلي خاطر من و ديگردوستان شديد. گاهي مي بينم كه آناتواي عزيز و همراه حسين هم در ساعات چهار و پنج صبح به ما مي پيوندند.باعث تمام اين لحظات خوب و بيرنگ اما پر از مهر و محبت ، شما دو عزيزيد. سالم و شاد و خوشبخت و كامروا باشيد.من هر لحظه انتظار مي كشم تا ببينم كدام يك از شما عزيزان حاضريدتا سلامي به رسم ادب عرض كنم.پاينده باشيد. توآ
گنگ خواب ديده
The following user(s) said Thank You: anattawa

باسخ‌به: گفتگوی همراهان 9 years, 10 months ago #9577

  • آريا
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • ازاد زندگي كن ، سربلند بمير
  • Posts: 512
  • Karma: 5
پدرام جان اين سخن از كتاب ( دون خوآن از زبان دون خوآن ) را تقديم مي كنم به شما شكارچي معرفت.
گرچه شكوه كردن بسي بيهوده است. اما لب باز سخن فرو بستن نيزآسان نيست.
مي دانم كه بيهوده است ، اما هنگامي كه كسي را دوست داشتي بايد در آن امر ثابت قدم باشي.
بطور يكه دوباره زنده كردن انسان را امكان پذير بداني .مي توان ثابت قدم بود، سخت ثابت قدم،حتي با علم به اينكه آنچه كه مي كنيم بيهوده است. نخست بايد بدانيم كارمان بيهوده است. ولي آنچنان به دنبالش باشيم كه گويي نمي دانستيم. اين است جنون ساختگي ساحر يا راز ديوانگي مقدس .

گنگ خواب ديده
The following user(s) said Thank You: anattawa

باسخ‌به: گفتگوی همراهان 9 years, 10 months ago #9579

  • حسین
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • گر به خود آیی به خدایی رسی به خودآ
  • Posts: 374
  • Karma: 0
استاد آریای عزیز با درود

امیدوارم رفع کسالت شده باشد بله درد سنگ کلیه بسیار دشوار است هفت بار پدر اینجانب و چندین بار اینجانب سنگ داشته و با ورزش و مایعات دفع کردم خداوند انشا الله بهبودی سریع عنایت فرماید

درباره اندیشه بی رنگ محضر حضرتعالی عرض کنم هنوز بنده متوجه نشدم
یعنی ما در تفکر خلاء کامل داریم مثلا در خود شناسی که از طریق توا بدست میاید یعنی طریقت ذن ما به این شکل است بدون هیچ پیشینه ای به تفکر بپردازم که من کیستم و مرتب بگویم من کیستم مانند آن راهب هندی خوب نتیجه چگونه حاصل میشه اگه بگم من کیستم علمی ندارم که با آن خودم را مقایسه کنم پس نتیجه چگونه حاصل میشه اگه مرتب بگم من کیستم این ذن من که وسیله است من را به کجا رهنمون میکند

می توانید محبت کرده به حالت دو زانو ذن نشته و من را به ذن ببرید در قالب مثال ساده هم بیان کنید بیشتر توضیح دهید ممنون می شوم

البته با عرض معذرت اگه حالتان خوب نیست بعدا که حالتان خوب شد جواب دهید

در پناه حق

حال این را به من بفهمانید آنوقت سوال من این بود که از استاد عصار سوال کردم فعلا این را جواب ندهید همان سوال بالا را مشخص کنید البته محبت می کنید

ذن

روش ذهنی


قسمت (2) اتحاد عالم و معلوم و شاهد و مشهود کار مشاهده داخلی را مشکل میسازد زیرا ذهن باید در همان دمی که صورت فلان حالت را به خود گرفته صورت حالت دیگری را که دقت نظر (برای مشاهده) است را دارا گردد و این امر البته بزیان حالت اول تمام شده آنرا تغییر می دهد
از این گذشته نفس نسبت بجریانات خود نمی تواند همواره شاهد و ناظر بیغرض و بی طرفی باشد



بله من متاهل و دودختر دارم به نام فاطمه 5ساله و زینب خانم 9ماهه دست بوس شمایند

بدرود
The following user(s) said Thank You: anattawa

باسخ‌به: گفتگوی همراهان 9 years, 10 months ago #9580

  • pedram
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Posts: 330
  • Karma: -1
با درود
چشم جناب اریا.فقط استاد جلیل زادهو عصار استاد باشند
من شما را استاد خطاب میکنم چون با معلومات هستید حتی پیش یارومه هم بودید .ان یکی هم دکتر و ان یکی هم استاد فلسفه اسلامی.من در مقابل شما مگسی بیش نیستم.
شما استادید اما مسولین سایت استادترند.
چون هیج نظری استاد جلیلزاده و عصار ندادند پس با حرف شما موافق هستند.پس من هم طیق رویه شما جلو میروم
همه همراه به اضافه ۲استاد

من ناراحت نشدم .شوخی بود.


این جواب شما نتوانست رابطه ارامش ذن کومگ فو توا با مبارزه در کونگ فو توا را نشان دهد.شاید هم من متوجه نشدم.
اگر ممکن است بیشتر توضیح دهید.


در مورد اینکه راهبر نباید نغییر عقیده دهد این خود جای بحث دارد.اگر منظور تغییر موضع باشد در کمتر شرایطی ممکن است.اما اگر پیشرفت خودش باشد به نظرم او هم مثل بقیه حق پیشرفت دارد.

پاینده باشید.
The following user(s) said Thank You: anattawa

باسخ‌به: گفتگوی همراهان 9 years, 10 months ago #9581

  • pedram
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Posts: 330
  • Karma: -1
جناب حسین تفکر در خلا شدنی نیست.اگر ممکن است بیشتر توضیح دهید.
به نظر من در بحث توحید دز اسلام از اندیشه بیرنگ استفاده میشود.چون از تعصب بدور است.حتی انجا نه پای قران و نه پیغمبر و کس دیگر به میان میاید.فقط منطق. ان هم از نوع کلی ان است.

اگر اندیشه ای بیرنگ باشد و دو نفر ان را داشته باشند اما به نقطه مشترک نرستند دیگر ان اندیشه بیرنگ نیست.اصلا از اول هم نبوده است.خوب حال خود بگویید بیرنگ ترین اندیشه ها در کجاست؟
به نظر من در ریاضیات است.دو دو تا میشود جها تا.

مشخصات من هم که سوال کردید بماند.
همین خواستن مشخصات نشان میدهد اندیشه شما بیرنگ نیست.
نبین که میگوید. ببین چه میگوید.
The following user(s) said Thank You: anattawa
Time to create page: 0.45 seconds